Ika tycker till.

Jag tänkte börja med en "hiss & diss" lista lite då och då. Får se hur ofta det blir men jag gör i alla fall min första nu.

Hiss:
Sol - Det är väl ingen som har missat att det verkligen börjar bli vår nu. Vissa dagar är det riktigt varmt. Känns så gött att kunna ta av sig vinterjackan och stoppa den längst in i garderoben. Ta av sig alla plagga och bara glassa runt i shorts och linne. Helt okej ändå!

Solbrillor - När man går på stan och var och varannan person har på sig solglassögon, då känner jag verkligen att sommaren är på g. Det bästa med de är att nästan alla har olika. Jag har fastnat för pilotbrillorna som dom så vackert kallas. Jag röstar på sommar nu med en gång.

Musik - Musiken räddar mina dagar stup i kvarten. Spelar ingen roll hur jag än mår, så får alltod musiken mig att må bättre. Det är galet. Tänk en värld utan musik? Omöjligt för mig att föreställa mig hur de skulle se ut.

Diss:
Skolan - Känns så gött att säga "nästa lov är sommarlovet". Om bara tiden kunde gå lite fortare. Verkligen trött på skolan nu, speciellt nu när värmen börjar komma. Då vill man inte sitta inlåst hela dagarna. Då vill man ut och bara leva livet.

Västtrafik - Aldrig vart ett speciellt stor fan av dem. Hatar när bussar eller tåg är försenade. Det kan verkligen förstöra en hel dag för mig. Om nu fler människor ska börja åka kollektivt så får dom i alla fall se till att passa tiderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0